19 sept. 2014

THE INCREDIBLE CLUB!

 Vocabulario


Nombres: Eve, Luke, Molly, Finn, Archie, Jazmin, Coco;
                       
Estructuras comunicativas
What’s his / her name?; It’s (Eve Wilkins).; How old is he / she?;
She’s (eighteen).; When’s his / her birthday?; It’s on the (eighth of January).; What’s his / her phone number?; It’s (704956).;

Funciones del lenguaje
Pedir y dar información personal
Decir fechas y números

Fonética (ritmo, acentuación y entonación)
Repasar la pronunciación de las fechas.
Vocabulario
Outdoor activities:   fish, waterski, sail, rollerblade, play hide and seek, row,
recycled: swim, climb, skateboard, play football, play basketball, play tennis.
Additional language:          weather: condensation, evaporations, rain drops, shine, sky, warm (v), cooler, water vapour , sunny, cloudy, windy, raining, snowing, foggy, stormy, degrees, minus.  What’s the weather like?
Fun expressions:    wake up!, Oh no… what time is it?, Sshh!, Great idea!
                       
Estructuras comunicativas
Collocations with go/play
Present simple: (want to + verb)( I want to play basketball/I want to go swimming)
Let’s + verb  (Let’s go sailing)
Can (for ability) (Can you swim?, Yes I can/No, I can’t)
Youl should study/ you shouldn´t watch t.v
You can… (for possibility)
Funciones del lenguaje
Hablar de las actividades al aire libre. Indicar que cosas pueden hacer, habilidades/posibilidades. Hacer sugerencias/ consejos.

Hablar sobre el tiempo metereológico

Aspectos socioculturales

Relacionar el inglés con su propia realidad a través de preguntas personales.

Decir y conocer la fecha de cumpleaños de sus compañeros.