29 feb. 2016

1º PRIMARIA UNIDAD 5: THE PUPPET BOX

En este  tema estamos aprendiendo las partes del cuerpo:
Estructuras sintácticas: It's got... Count the blocks. How many children have got blonde hair? What colour hair / eyes have you got? I've got red hair and green eyes. 


Image result for parts of the bodyLéxico: Partes del cuerpo: head, body, arms, legs, hands, feet, fingers, toes; Partes de la cara: hair, eyes, nose, mouth, ears, face; blonde (clave); Move the legs. That’s easy! That’s impossible! Wait a minute. Don’t be silly! Look at my puppet! What colour is his body? What colour are his hands? Where’s the puppet box? Here it is. Fred makes a fantastic puppet. Clap in (twos). Stretch up high. Touch the sky (receptivo). 

Patrones sonoros: escuchan un chant Kit chant; unas canciones: Fingers, hands, keep moving...; Clap your hands, y una rima de la historia. La pronunciación de los sonidos iniciales: /f/ /n/ /t/ /m/ /n/ /b/.

Funciones comunicativas: descripción de las partes del cuerpo y la cara; descripción física (color de pelo y ojos); instrucciones; expresión de la cantidad. 

Estructuras sintácticas: It's got... Count the blocks. How many children have got blonde hair? What colour hair / eyes have you got? I've got red hair and green eyes. 

A continuación os dejo recursos de la unidad obtenidos de: El Blog de Norton, donde pordéis encontrar un montón de actividades divertidas y prácticas relacionadas con cada tema ;)
http://elblogdenorton.blogspot.com.es/search/label/primero


EXTRA ACTIVITIES: